del 2

Ja nu kommer del 2 pa varan Ulurutrip. Ingen har kommenterat del 1 sa ar lite besviken :(

Och som tidigare sa sager ju bilder mer an tusen ord.


Har har vi Kata Tjuta ifran valdigt langt avstand. Jattestort!

Och sen blev det en lang vandring dar med. Upp och nerfor alla bergen.
Har tar jag en valfortjant paus :)

Ga ga och ga .. sa att mina fotter blodde. Tank er sjalva att ga runt i
42 graders varme. Men det var vart det.

Senare mot kvallen gick vi en liten guidad tur vid Uluru. Sa har ser det ut
nara inpa :)

Vaggmalingar som aborginerna en gang i tiden har gjort.

Och har har vi skonheten sjalv. Uluru. Vi var dar nar det bar solnedgang.
Men tyvarr var dar lite moln ivagen for solen :( Men fint var det iallafall.

Sedan efter solnedgangen var det vidare till var camingplats. Ja mitt bland de farliga djuren sov vi. Pa denna camingplatsen varnade de for dingos. Ja sag en dingos pa kvallen springa pa vagen, sa lite radd var man.
For er som inte vet ar dingo en sorts vildhund, jattesota men livsfarliga. De har dodat, framforallt dodar de barn.
Men kvallen belv lang, vi satt uppe och spelade mordarleken, en helt ny variant som en fran USA larde oss. Sa dar satt vi och lekte vi Fran Sverige, Tyskland, Japan, Kina, USA och var guide. Kul hade vi :)
Klockan var over tolv pa natten innan vi gick och la oss.. och det var ju omojligt att sova da himlen ar sa fin. Basta sovplatsen nagosin ar under sjarnorna i en bara en sovsack... for ja varmt var det pa natten med.
Klockan halv fem blev vi vackta for att se uluru i soluppgangen :)


Har ser vi vackra Uluru :)

Har har vi da soluppgangen. Fint var det. Men var lite besviken anda,
de sa att Uluru skulle byta farger. Men det maste jag ha missat.

Sedan gick vi runt hela Uluru, det ar en mil! Jag hade sadana feta sar pa
fotterna sa det gick inte att ga i skorna. Jag gick barfota istallet precis
sa som aborginerna hade velat det.  Har star jag uppe pa Uluru :)

Nar vi sedan kom tillbaka till hostlet blev det ol och mat med resekompisarna.
En san himla harlig grupp med manniskor :)

Ja det var Ulururesan det. Verkligen vart det! Nu har jag sett Australiens inre!

Kommentarer
Postat av: GUN GUSTAFSSON

HEJ PÅ DIG,VILKEN VACKER STOR STEN NI HAR VARIT O SETT.VILKEN UPPLEVELSE DET SER HELT UNDERBART UT OCH JAG SKULLE GÄRNA VARIT DÄR MED DIG.HA DET BRA VI SES.KRAMAR FRÅN OSS I BJÄRRED TILL DIG I LANDET LÅNGTBORTA.

GUN MED FAMILJEN

2009-11-20 @ 17:22:06
Postat av: JOHANNA

shit va härligt det ser ut :D

2009-11-29 @ 18:17:56
URL: http://johannasarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0